Balik gözü objektifler en geniÅ görüŠaçısı imkanı taniyan objektiflerdir.Genellikle mimari çekimlerde ve düÄün fotoÄrafçılıÄında kullanılir.BulunduÄu ortamın epey bir kısmıni fotoÄraflayan bu objektiflerin beraberinde getirdikleri bir dezavantaj da söz konusudur; Distorsiyon.
FotoÄrafın dikey ve yatay kenarlarında meydana gelen bu bozulmalar (distorsiyon), iç bükeylik ile perspektif algısını etkilerken, kavisli bir ortam izlenimi verir. Åuan mobil telefonlarımızda aplikasyon olarak da karÅımıza çıkan âfisheyeâ durumu bir çok düÄün fotoÄrafçısı tarafından tercih edilen bir durum. Neden ?
Birinci sebebi, ortaya çıkan o geniŠötesi açının çift tarafından beÄenileceÄi düÅüncesi olabilir. Heybetli yapılar, alabildiÄine geniÅ planlar ve ortada duran bir çift. Ä°kinci sebebi, fotoÄrafçının bunu tarz olarak benimsemesi olabilir. Kaldı ki, dünyanın bir çok yerinde bazı düÄün fotoÄrafçıları sadece balık gözü objektifler ile çekimleri gerçekleÅtiriyor.
Iskalanan duygular
Ortaya yerleÅtirilen bir çift belki bulunduÄu ortamın enginliÄine sırtını yaslayarak rehavete kapılmıŠolabilir. Ya da belki de düÄün fotoÄrafçısı balık gözü objektif ile oluÅturduÄu kompozisyonunda, distorsiyon ile çifte ulaÅacaÄını düÅünüyor da olabilir. Ama atlanılan çok önemli bir nokta söz konusu deÄil mi.Ä°fade bu fotoÄrafın herhangi bir yerinde olmamalı mı, çiftin içinde bulunduÄu duygu fotoÄrafta en önemli parametre deÄil mi, fotoÄrafçı iyi bir gelin-damat portresine ulaÅabilmek için distorsiyon yerine doÄallıktan beslenmemeli mi.GeniÅ açılı bir düÄün fotoÄrafında ne kadar çiftin duygularına ulaÅabiliriz ki.
Fish-eye lenses, wedding photography and documentary wedding ceremony photography
Fish-eye lenses are the lenses allowing the widest visual angle. It is used for architectural shooting and wedding photography generally. There is also a disadvantage of these lenses photographing most parts of the environment: This is distortion.
While these distortions seen in vertical and horizontal borders of the photo affect the perspective perception with concavity, it gives the impression of a curve environment. Fish-eye available as an application in our mobile phones is preferred by many wedding photographers. Why?
The first reason may be the thought that ultra wide angle can be liked by the couple. Tremendous buildings, wide planes and a couple standing in the middle. The second reason may be that photographer adopts it as a style. Moreover, some wedding photographers in the world take photos with only fish-eye lenses.
Missed emotions
A couple in the middle may crow over as they feel the comfort of the vastness of the stage. Or the wedding ceremony photographer may think that he can reach the couple by the distortion in the composition created with the fisheye lens. However, is a very significant point ignored in question? Shouldnât the expression be seen in any place of this photograph, is the emotion felt by the couple the most significant parameter? Shouldnât the photographer be fed by spontaneity instead of distortion to achieve the best bride-groom portrait? To what extent can we reach the emotions of the couple in a wide angle wedding photograph?