FotoÄraf dediÄimiz Åey, artık günümüzde kolay ulaÅılabilen/üretilebilen ve aynı zamanda kolay da tüketilebilen bir ürün. FotoÄrafa merakla çoÄu insan, kendi beÄenisine göre gördüÄünü fotoÄraflayıp, biraz renk/ kontrast ayarı ile sonuca rahatlıkla ulaÅabiliyor. Hele ki mobil teknolojinin geldiÄi noktada artık her Åey daha da kolay.
Herhangi bir görsele ihtiyacınız olduÄunu düÅünün.Herhangi bir dergide bir fotoÄrafa baktıÄınızı varsayın. Daha da somutlaÅtırmak gerekirse, iki farklı fotoÄrafçı tarafından ele alınan aynı konuyu bir seyahat dergisinde yahut kendi web sayfalarında izlediniz diyelim.
Farkedilecek ilk Åey, fotoÄraflardaki üslup farklılıÄı. Ä°ki farklı gözün, aynı yere baktıklarında aynı Åeyi görmelerini beklemek, onun da ötesinde aynı kompozisyonun peÅine düÅmelerini ummak pek akılcı deÄil. Ãünkü her fotoÄrafçının bir dili, kafasında kurguladıÄı bir geometrik form var ve doÄal olarak kendilerini ifade etme biçimleri noktasındaki farklılaÅma tam da buradan kaynaklanıyor.
FotoÄrafın her alanında olduÄu gibi düÄün fotoÄraflarında da bu ayrım çok doÄal. Sektörde var olan düÄün fotoÄrafçısı/düÄün fotoÄrafçıları ister dıŠmekan çekimlerinde, ister save the date adı altında gerçekleÅen düÄün öncesi çekimlerde ya da düÄün sonrası gerçekleÅen trash the dress çekimlerinde, ister tüm gün düÄün hikayesi çekimlerinde kendi bakıŠaçılarını ortaya koyuyor. Daha önceki yazılarda da belirtildiÄi gibi, bir düÄün fotoÄrafçısının sabah hazırlıklar ile baÅlayıp gece sonuna kadar süren düÄün hikayesi çekimlerine baktıÄınızda, bu dili farketmek çok kolay.
âFotoÄrafçınızı iyi tanıyınâ diye ısrarla vurguladıÄımız ve çiftlerin tercihlerine sebep olan Åey de esasında tam olarak bu dil.